27 Nisan 2012 Cuma

Mağazada Sızıyorum

     Levent Erden'in bir mağazada şekerlemesi magazin gündemine oturdu. Mağazalarda alışveriş esnasında çalan müzikleri biliyoruz. Sanırsam o müziklerden biri çalarken, mağazaların o algı dağıtan, aptallaştıran reklam furyasıyla hafif de yorgunluk birleşince uyku/kestirme/şekerleme/sızma kesinlikle kaçınılmazdı.

      Magazin dünyasında  bu fotoğraf  yer alınca Okan Bayülgen de olaya el attı. Twitter üzerinden #magazadasızıyorum hashtagi ile bir kampanya başlattı. Çarşamba, perşembe, cuma günleri mağazalarda sızarken çektiğiniz fotoğrafları #magazadasızıyorum hashtagi ile twittera yükleyin. Cuma gecesi Medya Kralı'nda yayınlanacak.

     Fotoğrafları merakla bekliyorum, bir kaçını Twitter üzerinden görme şansım oldu. Bir kaç başarılı sızma fotoğrafları var :) Okan Bayülgen kendi deyimiyle Twitter guruları olacağını söyledi. Demek istediği ünlü olmayan yada Twitter ünlüsü olan kullanıcılardı.  Bu guruları ünlüler arasında değerlendirirsek. Kesinlikle Okan Bayülgen bir Twitter gurusudur. Bir buçuk milyon kişinin Twitter'da takip ettiği insanlar arasında Okan Bayülgen yer alıyor. Okan Türkiye'de bu kulvarda dördüncü sırada yer alıyor. Peki etki konusunda? Biraz bu noktaya girersek. Birinci sıradaki Cem Yılmaz'ın zaten pek bir etkisi yok aktif kullanıcı değil. İkinci sırada Reis_i Cumhur'umuz Abdullah Gül var bu bir magazinsel yazı onu pas geçiyorum. Üçüncü Demet Akalın hiperaktif kullanıcı olmasına rağmen takipçi sayım artsın diye yapmadığı promosyon kalmadı. O yüzden onlar sadece takipçi, peşinden giden değil. Okan Bayülgen'i takip edenler ise peşinden gidenler. Yaptığı bir çok hashtagin Twitter üzerinden olay olmaya devam ediyor. Bunun son örneği de #magazadasızıyorum olacak.

     Konuyu biraz dağıttığımın farkındayım. Asıl anlatmak istediğime geliyorum. AVM'ler, ünlü caddeler üzerindeki mağazalar aptallaştırma sistemi ile çalışıyor. Rengarenk duvarlar, camlarda İNDİRİMMM, BIG SALE vıdı vıdı yazılar, boyum kadar yapılmış kadın bacağı figürü, melül bakışlı bir abizimin six packinden ter damlama figürü, mağazanın tarzına göre müzikler...

     Az önce Eskişehir Atatürk Stadı yakınındaki cuma pazarındaydım. Domates satanı, patates satanı, meyvecisi açmış tezgahını, sağdan domattt kilo iki liraaaa, soldan pattes üç kilo iki liraaa, ileriden yerli muzzzz, arkadan -sütyen takmış kilotu kafaya geçirmiş- ikizzzlere takkeee. Sız abi sızabiliyorsan! O mağazada etiket fiyatından başka ödeyebiliyor musun? Pazarda yap pazarlığını - yok olmaz iki kilo alırım bir lira veririm- doya doya. Geçen aylarda bir haber görmüştüm. Semt pazarları kapatılacakmış. Twitterdaki yada bloglardaki gurulardan biri değilim. Kendi halinde bloglayan, tweetleyen biri olarak #semtpazarlarıyokedilemez !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder